Pages

Monday 21 March 2011

::Re:Nasihat Mereka::

menjawab persoalan @ menceritakan kisah yg lebih kurg same ngan kawan aku dalam blognya: khy

kisah 1

ko kire beruntung sebab dapat masuk asrama daripada aku.. xdibenarkan untuk masuk asrama even aku dapat tawaran masuk skola teknik di jasin melaka.. aku isi form senyap2 tanpa pengetahuan parents aku.. bile date untuk daftar da nk dkt, diorg xbagi aku g n halang aku pegi dengan cara xnak anta aku ke sane..... kesian betul...

aku ngn abg aku satu2nyer yg bskola jaoh ckit dr uma..tp abg aku dpt masuk asrama... aku x..so terpaksa ler aku skola kat cyber 2 aje.. (p/s: bkn ssp taw.. byase je..:p) pegi skola kul 6 pagi.. waktu 2 org len baru nk bangun.. aku ngn bbrpa org kawan yg len kene bgn kul 5 pg utk siap2 p skola.. xpe la.. sacrifice untuk mase depan sendiri n carik ilmu... kadang2 bile terbabas tido, tpaksa la kene tahan telinge nak dengar bebelan ayah aku pagi2.. senang citer ceramah motivasi di pagi ary.. hahaha.. tp kdg2 2 tebalkan muka tumpang jiran p skola.. kalu xd sape ley anta, tpaksalah aku merempit ngn abg aku p skola.. sampai2 skola, beku.. hahaha..

mungkin ade hikmah knp aku xdbenarkan p skola yg berasrama.. mungkin reasons aku da sebutkan seperti ayat di atas td.. so.. xpe lah.. benda da lepas.. huhuhuhuhu.. kalu bab nak balik sorg2 2, aku ok jer.. lepas jer p KL n p JB sorg2.. cume mak ayah aku xbenarkan sbb aku sorg2 n aku perempuan...so diorg risaukan keselamatan aku even sebenarnya aku mampu lakukan seorang diri.. ;)

******************************

kisah 2

solat... hurmmm.. mak ku pon selalu igtkan aku.. jaga solat... tapy2 kadang2 2 terbabas gak... sbb aku xsyadid sangat dlam hal solat b4 nie... tp skrg aku try utk jaga solat aku.... :)

kadang2 2 pedih jugak halwa telinga nie.. sampai cair taik telinga aku kene ceramah ngn mak aku sal solat nie... tp xpe.. itu untuk kebaikan aku sendiri jugak.. at least mak aku da tunaikan tanggungjawab dye supaya memastikan anak2nyer solat..

******************************

kisah 3

hurmmmm.. future plan.. mase duduk tadi pon baru aku terhegeh2 nak pk ape future plan aku sebenarnyer... hehehehehehe.. actually aku xde future plan.. tapy aku mmg da tetapkan da yang aku akan kawen lepas aku dapat degree.. selagi aku xdpt dgree aku xkn kawen.. itu yang aku ckp kat mak ayah aku...

actually aku lebih suka mendengar daripada menceritakan hal aku... sebab aku jenis yang susah nak bukak mulut n citer sal hal aku pada orang lain.. melainkan terpaksa... huhuhuhuhuhu..sekarang aku baru aku sedar ape yang aku nakkan.... aku da tetapkan haty aku untuk amik degree statistik... sebab aku tahu bidang aku lebih terarah ke statistik.... (aku xsuke calculus n bidang2 yg fakta kecuali sejarah.. heee :D)

aku setuju ngan ko... kite kene low profile... wat pe kite nak hebohkan kt 1 dunia yang kite nie blaja smpai mane... yang penting kat dada kite nie penuh dengan ilmu... kan?? tp kalu study tggi2 tp xnk kje, bg aku agk pelik la... sebab zaman sekarang orang blaja tggi2 ssebab nak ubah naseb diri n keluarga masing2... tapy mungkin ko ade reasons ko sendiri... so aku hormati keputusan ko...

full of loves:

No comments: