Pages

Thursday 10 April 2014

::Semalam::

Assalamu'alaikum.

Ntah kenapa arini rasa nk buat entry baru. Maybe sbb apa yg berlaku semalam.

Ok. Semalam. Cerita semalam.

Pagi tu cam biasa dtg wad sign buku kedatgn then amik report. SN suh amik BP pt yg hourly. Then trus p amik sbb nk monitor keadaan pt tu. Awalnya BP dia ok.

Next. Tetiba sejam lepas tu. BP xdpt nak detect. Mula pakai dinamap. 4-5 kali amik. Xdpt. Puas tukar2 tempat nk amik BP. Still x dpat. Then tukar. Pakai manual. Check 2-3kali xdapat. Trus inform SN. SN inform DR. DR buat pon xdpt. Mintak MO plak yg dgr. Pon xdpt.

2jam pastu try lagi. PMA lak try. Bkn sorg. 2-3org try. Smpai rasa kesian kat pt tu. Still. Xdapat jugak. Hati dah mula rasa xsedap. Gtau SN. SN inform MO. MO advised DNR kt relative.

Tgahari. Pt collapse. DR sahkn meninggal dunia. SN suh prepare troli utk bersih kan pt.

Dah prepare troli. Aku p kt relative tu a.k.a wife dia. Dia menangis. Aku try pujuk. Dia peluk aku. Menangis kat bahu aku. Aku? Suddenly airmata aku pon menitik. Sedih. Tetiba rasa sebak. Even bukan family aku.

Based on that, tetiba hati aku terdetik. What if, aku kat tmpat wife pt tu. What if tetiba DIA tarik nyawa org yg aku syg depan mata aku. Redha kah aku? Terima kah aku dgn qada' & qadar NYA? Then. Aku terfikirkan dia.

Dia.

Bungalili: Takziah kpd family arwah pt tersebut. Al-Fatihah. Semoga roh arwah ditempatkan bersama org2 yg beriman. InsyaAllah.

No comments: