Pages

Saturday 28 February 2015

::UntukKamu::

Assalamu'alaikum

Hampir 3 bulan aku sepi tanpa berita. Kerja sebagai misi sangat mencabar dan memenatkan. Tapi pabila melihat seorang pesakit yang awalnya dtg ke wad dgn kerusi roda dan kini dpt melangkah keluar dr wad dgn berjalan kaki sgt memuaskn hati n menggembirakan.

Alhamdulillah. Segalanya berjalan dgn lancar walau x semua. Harus la ada liku2 dlm kehidupan. Pahit manis semua. Supaya kita lebih matang dan menghargai hari2 yg mendatang.

Xlama yg lepas dia mesej. Bertanya ttg entry yg tdahulu. Maaf. Apa yg disampaikan oleh teman xkn dpt diingati semula. Plus benda pon da lepas. Aku sendiri pon da xnak ingat ttg nya lagi. Aku dan kau masih kawan macam dulu2. Cuma mungkin sekarang xdapat nak jadi kawan yg baik masa kita dulu2. Sbb dah ada jurang di antara kita. Plus mungkin kau fikir apa yg dikatakan teman2 tu buatkan kau menjauhkn diri dr aku.

Xmengapa lah. Pada aku, manusia semua xpenah xmelakukan kesilapan. Terpulang pada diri sendiri nak maafkan atau tidak. Nak bermusuh atau berkawan. As long as kau baik atau jahat  dgn aku, aku tetap akan baik dgn kau. Buat apa nak bermusuh lama2. Dunia nie kecil aje. xde guna nk bermusuhan. Kau nak ajak aku kluar as kawan pon aku still kluar lepak sesama jugak. So no worries.

Xde rasa benci atau sakit hati lagi. Segala rasa yg dulu penah dipendam, aku pon xtau mana ia pergi. Untuk awak yg pernah pinjamkn aku perasaan yg indah walau hanya sementara, terima kasih. Terima kasih utk semua yg diberi. Minta halalkan semuanya. Demi Allah, aku dah xsimpan apa2 perasaan marah atau benci dan sama waktu dgnnya. Cuma apa yg aku simpan kenangan lalu yg bole aku hargai dan berterima kasih jika aku temui seseorang yg lebih baik yg Allah temu kan.

Bungalili: kita hidup xlama. Buat apa nk gaduh2. :)

No comments: