Pages

Thursday 29 May 2014

::CoretanHati::

Assalamu'alaikum.

Im back with a lot of story yg aku rasa nak share ngn org lain. Tapi. Ntah. Aku xtahu pada siapa yg boleh aku kongsi kan apa yg aku rasa skrg nie.

Bismillahirrahmannirrahim.

Sesungguhnya dalam hati hanya Allah yg tahu. Betapa sakit betapa peritnya hirisan luka yg sangat dalam.

Seriously. Aku xsangka pengakhirannya begini. Nekad. Aku nekad utk minta perpisahan. Kerana itu yg aku fikirkan yg terbaik.

Dan dia. Baru membuka cerita sebenar. Cerita yg aku tggu hampir 3 bulan lebih. Seriously.  Apa yg aku rasa. Semua salah aku. Kenapa semua nie terjadi. Semua bermula dari kesilapan diri ini. Dan dia hanya mendiamkan diri.

Perit di hati membaca isi hati yg dia luahkan hanya Allah yang tahu. Ya. Aku menangis. Menangis depan rakan2 tanpa segan dan silu. Menangis kerana baru tahu apa sebenarnya yg terjadi.

Hari ini. Aku tersenyum. Senyuman yg terukir tanpa keikhlasan yg hadir dr hati. Senyuman yg diukir utk menyembunyikan duka di dalam hati. Dan malam ditemani dgn tangisan sepi.

Sigh. Aku percaya. Apa yg terjadi ada hikmah disebaliknya. Aku percaya dgn ketentuan Allah kerana Dia sebaik2 perancang.

Apa yg aku harapkan kepedihan ini terungkai dgn sebuah senyuman diakhirnya. Walau bukan sekarang. InsyaAllah. Di penhujungnya.

Bungalili : Allah turunkan hujan diawalnya. Tetapi sebaik hujan itu berhenti, Allah kurniakan pelangi indah.

No comments: