Pages

Thursday 26 May 2011

::Scared::

Moshi2.. hurmmm.. still kurang sehat.. batuk2 tp xd kahak… perit tol rasenyer.. tapy nak wat cm ne.. huhuhuhu.. btw.. sedang mengumpulkan semangat b4 kembali ke tapah… sebab emosi masih lagi xberapa nak stable.. so i need more motivation n moral support to get a positive spirit… kalu x jadi cam sem lepas.. susah tol nak focus on study.. sebab 2 pointer jatuh… well.. lupekan hal 2.. sebab da blalu da pon.. yang dok ade kat depan mata nie ha yang kene utamakan.. kan?

Well… utk entry kali nie.. aku nak luahkan ape yang ade dalam haty aku.. actually im scared to get marry… y?? ntah la.. ia cume sekadar perasaan yang sukar untuk digambarkan… bila melihatkan perkahwinan yang musnah dilanda badai… kehadiran orang ketiga… perasaan dengki n iri haty terhadap kebahagiaan org lain…. Sume 2 wat aku jadi takut nak berumahtangga… aku takut untuk melalui alam perkahwinan… orang kate alam perkahwinan adelah sesuatu yang indah… tapy ape yang aku lihat indah rupa dari khabar… buatkan aku susah nak percayakan lelaki… hurmm.. ntahlah… aku xtahu nak kata ape.. tapy mungkin adelah lumrah apabila seorang wanita berada di depan mata mereka… fahm2 aje lah kan…?

Setiap perkahwinan itu ade tanggungjawab yang perlu digalas… tapy.. mampu ke aku nak galas tanggungjawab 2 selepas melihatkan keretakan rumahtangga yang dibina oleh orang laen… bukan nak bukak pekuk di dada… tapy setiap keluarga pasty ade masalah yang mendatang… dan keluarga aku pon xtkecuali… tapy.. ape yang aku harapkan… semua orang mampu menghadapinya dengan penuh kesabaran.. sebab DIA xkan timpakan dugaan yang melampaui kemampuan seseorang itu kan? Ye.. itu yang aku perlukan sekarang nie.. kesabaran dan kekuatan untuk melaluui semua nie..

Terus terang… aku xrasa aku mampu melihat tangisan orang2 yang aku sayangi… aku dapat rasakan kepedihan yang mereka rasakan.. cume aku xmampu untuk berkata apa2… sebab aku masih mentah dalam hal2 yang sebegitu… aku xpunya pengalaman untuk menasihati mereka.. ape yang aku mampu Cuma melihat dan menitiskan air mata… agaknya da bgelen2 air mata yang da aku curahkan…sehingga aku rasa da xmampu nak tangisi semua yang berlaku… ape yang berlaku buatkan aku jadi xhormat pada dye even dye adelah orang yang aku sayang…..

Bungalili: Gambatte Ain! :)

Full of loves:

2 comments:

fie yana said...

ko da nak kawen ke?

Kaysha92(",) said...

mne de... juz ckp takot nk kawen je.. huhuhuhuhu